שיווק טלפוני ובמונח המוכר יותר שלו – טלמרקטינג, הוא הדרך הטובה ביותר להגדיל את חוג הלקוחות והיקפי המכירות של כל ארגון שהוא. יחד עם זאת, שיווק טלפוני שמבוצע בצורה שאינה מקצועית דיו עלול להשיג בדיוק את ההיפך, ולקוחות פוטנציאליים רבים עשויים לחמוק מבין האצבעות. בשורות הקרובות נלמד כיצד מערכת CRM איכותית יכולה לעזור בניהול מערך הטלמרקטינג שלכם בצורה אופטימאלית, ולמקסם את אחוזי ההצלחה בגיוס הלקוחות החדשים שלכם.
במה תלוי טלמרקטינג מוצלח?
בהנחה שהעובדים שאמונים על ביצוע מלאכת שיווק הטלמרקטינג בארגון שלכם נבחרו בקפידה ויודעים את מלאכתם, הרי שההצלחה של קמפיין שיווקי כזה או אחר תלויה במידה רבה בהתנהלות הארגונית שלהם. מערך טלמרקטינג מוצלח שמשיג תוצאות הוא כזה שמנוהל מלכתחילה בצורה מיטיבית, כזאת שתביא למקסימום התוצאות במינימום הזמן. במידה ותתרחש התמהמהות כלשהי, אזי המתחרים שלכם הם אלו שישיגו את תשומת לב הלקוחות שלהם מספר רב של אפשרויות בחירה. טלמרקטינג מוצלח תלוי גם בביטחון של העובדים שזקוקים לפלטפורמה יעילה שתעזור להם לבצע את משימותיהם בצורה אופטימאלית, ואף תוכל לתזמן עבורם את העבודה ולהסיר עומסים מעל צוותים שקורסים תחת הנטל.
כיצד מערכת CRM יכולה לעזור בנושא?
מערכות CRM נועדו לשמש כפלטפורמה מרכזית אחידה לניהול מערך הלקוחות שלכם, קיימים ופוטנציאליים גם יחד. כאשר מדובר בקמפיין שיווקי כלפי לקוחות קיימים, מערכת טלמרקטינג על בסיס CRM יכולה לעזור למנהלי הקמפיין לשלוף את כל הנתונים אודות הלקוחות הספציפיים (ניתן לבצע חתכי חיפוש לפי מין, השכלה, רכישות בעבר וכו') ולהתאים עבורם את ההצעות המשתלמות ביותר. כאשר מדובר בשיווק יוצא, כלומר, קבלת לידים מקישורים שונים של קמפיינים שיווקיים, המערכת יכולה לתזמן את העובדים בצורה המיטבית ולהעניק למנהלים תמונת מצב עדכנית לגבי קצב העבודה ואחוזי ההצלחה במכירות. המערכת למעשה מסוגלת לנתח הלידים שהגיעו ע"פ מקורות השונים (פייסבוק, דף הבית, דפי נחיתה, פרסומות ועוד) ולאפיין את ההצלחה של גיוס הלקוחות בהתאם למקור ממנו הלקוחות הגיעו. מערכת טלמרקטינג איכותית אף יכולה לבצע תיעוד של כל תשריטי השיחות לשם לימוד והסקת מסקנות עתידית. כמו כן חשוב לבחור במערכת שמציעה ניטור בזמן אמת של פעולות העובדים, וזאת על מנת לאפשר למנהל העבודה להימנע מעומסי יתר, לחלק זמני מנוחה, לעודד עובדים חלשים ולתגמל את הטובים יותר.
אין ספק כי אם כבר פוצחים בקמפיין טלמרקטינג שיווקי, יש לעשות זאת באמצעות מערכת CRM חכמה אשר מאפשרת פעילות מושכלת. בהצלחה!