המטרה המרכזית של כל פרוייקט שיווקי ברשת היא השגת לקוחות חדשים לעסק. אותם לקוחות פוטנציאליים מכונים "לידים" והם מגיעים אליכם דרך דפי נחיתה, באנרים, רשתות חברתיות ועוד. מאחר ושטף המידע שמתקבל מכל זירה שכזאת פשוט עצום, הרי שיש צורך בשימוש במערכות חכמות שאכן ינצלו את כל כמויות הלידים שהתעניינו בכם במהלך הפרסום. בשורות הקרובות נבין כיצד מערכת ניהול לידים ייעודית תוכל לעזור לכם בתהליך חשוב זה.
מערכת ניהול לידים – מה זה בדיוק?
בעולם העסקים של היום ישנה חשיבות רבה ב- "פיתוי" הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ליצור קשר ראשוני עימכם. בימינו הדבר נעשה דרך דפים וקישורים שונים בגוגל, באתרים שונים, רשתות חברתיות דוגמת פייסבוק ועוד, כאשר כל הקלקה על אחד הקישורים מהווה למעשה ליד יחיד שלו פרטי זהות וקשר. מאחר וזרימת המידע ברשת לעולם אינה נגמרת, הרי שיש צורך במערכת שתוכל לספק לצוותי העבודה ולמנהלים דוחות מסודרים ומאורגנים היטב על זהות והתפלגות הלידים בהתאם למידע שסיפקו דוגמת מין, גיל, יום ושעת התקשרות ועוד. בהתאם לכך תוכלו להשיג את המיטב מהפרסום השיווקי שלכם ברשת וגם לדעת האם מטרת הפרסום אכן עמדה ביעדיה. מערכת ניהול לידים מתוחכמת אף תוכל לארגן את המידע ברזולוציה הרבה יותר עמוקה, ולהציג בפניכם את מקור הלידים ואף לפרט מה היו מילות החיפוש ששימשו את הלקוחות בסופו של דבר להקליק על הקישור של הקמפיין השיווקי שלכם. באופן זה ניתן לקבל החלטות מושכלות בהרבה ולשפר את הקמפיינים הבאים לטובת הצלחת העסק.
והאם זה באמת כל כך כדאי?
כל העובדות מראות שמי שמשכיל להטמיע מערכת ניהול לידים איכותית בארגונו משדרג את צורת הניהול וקבלות ההחלטות, דבר שמתבטא במספר מישורים:
• ניטור פעולות העובדים – בלידים השונים מטפלים צוותי עבודה שלהם תפקידים מוגדרים כגון קביעת פגישות, יצירת קשר ראשוני עם הלקוחות הפוטנציאליים ועוד. כמו שכבר הבנתם, מדובר בכמויות עצומות של מידע שקשה מאוד להשתלט עליהן ללא מערכת ניהול לידים מסודרת. המערכת מאפשרת למעשה לכל מנהל בארגון לנטר את פעולות הצוותים השונים בצורה הרבה יותר מושכלת ובתצוגה גראפית, כך שניתן לזהות צוותי עבודה מוצלחים יותר ופחות, לזהות סימני לחץ ועומס יתר על העובדים, ולפזר את העבודה לטובת הארגון כולו.
• קביעת יעילות קמפיין – יעילותו של קמפיין אינה נמדדת במספר הלידים שאספתם, למרות שגם בכך אין לזלזל. יעילות הקמפיין השיווקי נמדדת ע"פ הפרמטר "אחוזי מכירה" והוא למעשה מהווה את היחס שבין מספר הלידים שרכשו או התקשרו עימכם סופית לבין סך כל הלידים שהתעניינו בכם. מערכת ניהול לידים יכולה לספק למנהלים גם את הנתון החשוב הזה, וע"י כך ניתן להסיק את המסקנות הנדרשות.

















